< Terug naar resultaten

Praktische informatie

 Deskundige reisbegeleiding

De reisbegeleiding is door Cycletours geselecteerd en getraind in het begeleiden van fietsvakanties. De reisbegeleiding zorgt ervoor dat de reis zo optimaal mogelijk verloopt en is je eerste aanspreekpunt bij vragen of opmerkingen. De reisbegeleiding verwelkomt je op de bestemming bij aankomst op de luchthaven of camping.

Bij deze reis gaat er een Nederlandse begeleider mee. Hij/zij zorgt voor bagagevervoer, materiaalservice, (technische) assistentie onderweg en etappe-informatie. De reisbegeleider kent het eiland goed en weet niet alleen precies wat je voor de wielen krijgt, maar ook waar je leuk kunt pauzeren.

 Beste reistijd


Rhodos kent een mediterraan klimaat, met milde maar vrij natte winters en warme, droge zomers. De oostkant van Rhodos is gemiddeld enkele graden warmer dan de westkant. Dat heeft te maken met de invloed van de zee, zeestromingen en wind. Door de ligging heeft het eiland relatief veel zonuren en heerlijk warm zeewater in de zomer. De zeewatertemperaturen behoren tot de hoogste in de Egeïsche zee. Gemiddeld liggen de temperaturen aan de kust 1 of 2 graden lager door de aanwezigheid van de verkoelende zeewind.


Kos heeft een een warm mediterraan klimaat dat zich voornamelijk kenmerkt door de warme maar droge zomermaanden. De wintermaanden zijn hier een stuk koeler en natter. Het is hier in de wintermaanden te koel om als winterzon bestemming dienst te kunnen doen. Op de warme hete dagen kun je hier het beste aan zee zijn omdat de zeewind hier dan voor de nodige verkoeling zorgt. Maar in het late najaar zorgt deze wind ervoor dat het fris aan kan voelen als je uit het zwembad komt.

 Zwaarte

  • Zwaarte van de fietsvakantie

    arrow
    • image

      De lichtste fietsvakantie. Over grotendeels vlak terrein, met niet al te lange dag-afstanden (gemiddeld 50 km). Korte hellingen met hoogteverschillen tot ongeveer 100 meter komen voor.

    • image

      Lichte fietsvakantie. Niet te steile en niet te lange hellingen, over goed begaanbare wegen. De dag afstanden zijn soms wat langer, tot ongeveer 65 km per dag.

    • image

      Iets sportievere fietsvakantie. Zo af en toe langere en steilere hellingen zonder dat deze overheersen. De dag-afstanden zijn gemiddeld 70 km. Een normale conditie volstaat.

    • image

      Tochten met een sportief karakter. De hellingen zijn steiler en langer dan die van de voorgaande categorieën en vragen derhalve meer kracht. Het landschap heeft een bergachtig karakter. Dag afstanden tot ongeveer 80 km. Geschikt voor iedereen die regelmatig langere afstanden fietst.

    • image

      Tochten met een zeer sportief karakter. Fietsen in pittig heuvellandschap of zelfs bergen met veelal een wat langere afstand. Dag afstanden variëren van 70 tot 100 km. Een goede fysieke conditie en enig uithoudingsvermogen zijn vereist.

    • Alle omschrijvingen zijn globale omschrijvingen. Elke reis wordt gewogen naar de lengte van de etappes, klimaat, de moeilijkheid van het terrein en het hoogteverschil. Persoonlijke factoren als conditie, ervaring, leeftijd en gewicht hebben wij bij de indeling in categorieën geen rol kunnen laten spelen.

    image
  • Comfort van de overnachtingen
    arrow
    • image

      Basic hotels, mogelijk afgewisseld met veel kampeer- en/of andersoortige overnachtingen

    • image

      Eenvoudige hotels, mogelijk afgewisseld met meerdere kampeer- en/of andersoortige overnachtingen

    • image

      Comfortabele hotels, mogelijk afgewisseld met enkele kampeer- en/of andersoortige overnachtingen

    • image

      Comfortabelere, Luxere hotels

    • image

      Luxe hotels

    image


Deze fietsreis op Rhodos & Kos is geschikt voor iedereen die van fietsen houdt. We fietsen tijdens deze 8-daagse reis drie dagen een etappe en drie dagen is er een rondrit mogelijk. De afstanden zijn kort, gemiddeld  40 kilometer. Om op de mooiste plekken van de eilanden te komen en niets te missen van de prachtige natuur, is het wel noodzakelijk om regelmatig een hoogteverschil te overwinnen. In het reisschema staan zoveel mogelijk de fietsafstanden genoemd bij de betreffende dag. De route is geasfalteerd.

 Paspoortinformatie

Je hebt een ID-kaart of paspoort nodig dat bij terugkomst nog geldig is. 

NB. Belgische reizigers hebben een ID-kaart of een internationale reispas nodig.

Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten (een geldig paspoort en eventuele benodigde visa) te beschikken. Hou er rekening mee dat bij sommige beroepen (o.a. media en/of krijgsmacht) soms een andere dan de reguliere visumprocedure moet worden gevolgd. Voor reizigers met een andere dan de Nederlandse of Belgische nationaliteit kunnen afwijkende visumvoorwaarden van toepassing zijn, anders dan in onze reisbeschrijving vermeld. Indien door de desbetreffende Ambassade en/of Consulaat om persoonlijke redenen geen visum aan jou wordt toegekend, kan Sawadee Reizen niet aansprakelijk worden gesteld. Conform de ANVR-Consumentenvoorwaarden (Boekingsvoorwaarden) 2016 art. 9.4 komen onkosten voor het niet (geheel) kunnen maken van de reis vanwege het ontbreken van geldige (reis)documenten voor rekening van de reiziger. Wel kun je het risico op het buiten je schuld om niet krijgen van een visum bij sommige verzekeraars laten afdekken.

Verder dienen alleenreizende ouders en ouders met een andere achternaam dan hun (minderjarige = t/m 17 jaar) kind bij reizen buiten het Schengen-gebied te kunnen aantonen dat zij het ouderlijk gezag hebben over het meereizende kind. Denk hierbij (advies Koninklijke Marechaussee) aan: Verklaring toestemming vakantie en kopie paspoort andere (niet-meereizende) ouder, recent uittreksel GBA kind, eventueel uitspraak met betrekking tot gezag en omgang/ouderschapsplan/geboorteakte kind. Zorg dus dat je op tijd over de juiste papieren beschikt. De Koninklijke Mareschaussee heeft extra controles aangekondigd voor deze zomer.

Let op: De letter ‘O’ komt in het Nederlandse paspoortnummer niet voor. Het gaat dus altijd om het cijfer ‘0’. Dit geldt ook voor het nummer op een identiteitskaart.

 Visuminformatie

Voor deze reis is geen visum nodig.


Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk om over de juiste reisdocumenten (een geldig paspoort en eventuele benodigde visa) te beschikken.

Bovenstaande richtlijnen gelden voor reizigers met de Nederlandse of Belgische nationaliteit. Reizigers met een andere nationaliteit dienen zelf contact op te nemen met de ambassade, Visumcentrale-Nederland of Visumcentrale-België.

  Financiën

In Griekenland kun je betalen met de euro. Op Rhodos en Kos zijn voldoende pinautomaten.

Een overzicht van beschikbare pinautomaten en plekken waar je met creditcard kunt betalen vind je op www.mastercard.com. We raden je aan een extra pinpas en/of creditcard mee te nemen voor noodgevallen. In het buitenland is voor het gebruik van een creditcard altijd een pincode nodig.

Misbruik van bankpassen en/of skimmen is een wereldwijd probleem en veel banken hebben inmiddels pinbetalingen in het buitenland uitgeschakeld. Als je buiten Europa reist, zorg er dan voor dat je met je bankpas geld kunt opnemen buiten Europa. Informeer bij je bank of je bankpas goed is ingesteld en hoe je dit desgewenst kunt aanpassen naar 'wereld'.

Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 300,- per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

Dit zijn de richtbedragen zoals bekend in januari 2017. Uiteraard kunnen deze in de loop van het jaar wijzigen. Daarnaast kan de koers van de dollar en lokale valuta gewijzigd zijn waardoor de prijzen van excursies en activiteiten mogelijk anders uitvallen.

  Maaltijden

Bij je reis zijn alle ontbijten inclusief, in de regel in je hotel.
Er zijn bij deze reis geen diners inbegrepen. In alle etappeplaatsen zijn er voldoende goede restaurants in de buurt van de hotels. In Rhodos-stad raden we je aan om ook eens in de wat meer achteraf gelegen straatjes te kijken. Dat levert een vaak veel authentiekere taverna op met aantrekkelijke prijzen.Af en toe staat je reisbegeleider langs de route met een hapje en een drankje. De overige maaltijden en consumpties reken je zelf af.

 Wat neem ik mee op reis

Uitrusting

Ter plaatse maakt het vervoer vaak deel uit van het avontuur. Reizen per (privé) bus, truck, boot, trein, terreinwagen; tijdens een Sawadee reis kan het allemaal! Omdat de bagageruimte in deze vervoermiddelen vaak beperkt is, raden we je af om een harde koffer mee te nemen. Het beste kun je kiezen voor een flexibele rugzak, sporttas of zachte koffer. Kijk daarnaast ook eens kritisch naar wat je echt nodig hebt op reis, de ervaring leert dat je al snel te veel meeneemt. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het dragen van je bagage naar de accommodatie, geldt in dit geval: less is more!

Luchtvaartmaatschappijen staan meestal 1 stuk ruimbagage van maximaal 20 kilo toe. Voor binnenlandse vluchten hanteren sommige luchtvaartmaatschappijen een lagere bagagelimiet. Dit staat dan vermeld in het tabblad 'vluchtinfo', onder het kopje vluchtinformatie.

Fiets

Een goede fiets is onontbeerlijk voor een geslaagde fietsvakantie. Bij deze reis is de huurfiets inbegrepen. Onder accommodatie vind je de specificaties. De huurfiets is uitgerust met slot, fietstassen en bidonhouder.

Gereedschap en een beperkte hoeveelheid aan reservemateriaal, zoals remblokjes en binnen- en buitenbanden, zijn in de begeleidersbus aanwezig.

Denk daarnaast aan de volgende zaken om mee te nemen:

  • Een fietshelm is in Griekenland niet verplicht, maar Sawadee raadt het dragen van een helm sterk aan.
  • Een stuurtasje of kleine fietstas voor de kleinere spullen onderweg (fototoestel, fruit etc.)
  • Kaarten:  De beste kaarten voor deze reis zijn de kaarten uit de serie Terrain, die in Nederland verkrijgbaar zijn bij de gespecialiseerde reisboekhandel. Uiteraard worden ze ook in Griekenland verkocht maar ook daar meestal bij de wat uitgebreidere boek- of tijdschrifthandel. Voor deze reis: 337 Kalymnos (1:25.000), 338 Kos(1:45.000) en
    342 Rhodos (1:75.000)

Bagage

Tijdens het fietsen is het aan te bevelen om een goed zittend fietsshirt te dragen dat transpiratievocht snel opneemt en afvoert. Een fietsbroek met zeem is, zeker in een warm land, erg comfortabel. In Griekenland moet je je kunnen beschermen tegen een koude avond of een regendag, maar vooral tegen zon en warmte (zonnebril, petje, zonnebrand).

Bagagetransfers

Van de reisbegeleider hoor je hoe laat en waar je bagage klaar moet staan en wanneer je in het volgende hotel weer over je koffers en tassen beschikt.

Zorg dat elk stuk bagage gelabeld is: vooral je naam op het label is belangrijk; hotels of bestemmingen hoeven er niet op te staan. Je ontvangt hiervoor Cycletours/Sawadee labels.

Houd rekening met de rug van je reisbegeleider: per tas of koffer geldt een maximumgewicht van 15 kilo. Je mag van ons zoveel tassen/koffers meegeven als je wilt. Tip: neem een tas mee in je koffer en doe daar tijdens de rondreis een deel van de bagage in, zodat elke koffer en tas onder de bagagelimiet blijft.


 Gezond en veilig op reis

Medicijnen

We raden je aan om een bescheiden reisapotheek mee te nemen. Denk hierbij o.a. aan pijnstillers, desinfecterende middelen, zonnebrand, (blaren)pleisters, middelen tegen koorts, diarree, verstopping, insectenbeten en reisziekte. Daarnaast zijn een tekentang en ORS (Oral Rehydration Salts, tegen uitdroging) aan te raden. Onze reisbegeleiders hebben zelf ook een beperkte EHBO-kit mee. Gebruik je speciale medicijnen, neem dan voldoende mee en vraag je apotheek om een KNMP-reisdocument voor je op te stellen. Houd dit document in je handbagage.

Vaccinaties en malariaprofylaxe

Aangezien de adviezen voor vaccinaties en malariaprofylaxe bijzonder vaak veranderen, raden we je aan contact op te nemen met de lokale GGD, je huisarts of thuisvaccinatie.nl. Het is handig om deze reisroute mee te nemen tijdens de afspraak. Met een volledig vaccinatieschema moet vier tot zes weken voor vertrek begonnen worden. Bekijk hier meer uitleg over beschikbare vaccinaties.

Tips en advies voor een prettige fietsvakantie

Zadelpijn

Zadelpijn ontstaat vaak door een verkeerde houding. Het begint met de keuze voor een fiets met de juiste framemaat. Daarnaast zijn een goede zadel- en stuurafstelling van belang. Door tijdens het fietsen af en toe even op je trappers te gaan staan stimuleer je de bloedsomloop, wat eventuele klachten kan voorkomen. Vrouwen met kinderen hebben soms last van hun stuitje. Dit kun je voorkomen door een zadel met een niet-doorlopende brug aan de achterzijde te nemen. Verder is het van belang dat je je zitvlak laat wennen aan de fietskilometers. Dus ga niet ongeoefend opeens 80 kilometer fietsen, dit resulteert gegarandeerd in zadelpijn. Zet verder je zadel horizontaal en vergeet vooral niet met een fietsbroek of fietsonderbroek met een goede zeem te fietsen.

Ons advies: stel je fiets goed af of laat dit doen, en kies voor geschikte kleding.

Stuurpijn

Wanneer je voorovergebogen op je fiets zit (zoals op een racefiets) dan is de kans vrij groot dat je last krijgt van je handen en nek. En wielrenners dan? Zij zetten vrijwel continu kracht op de trappers, zodat hun billen en handen ontlast worden. Bovendien fietsen zij niet om de omgeving te bekijken. Zij kijken voornamelijk naar de weg vlak voor hun fiets en minder naar de omgeving. Een vakantiefietser trapt meer ontspannen waardoor er meer gewicht op het stuur (en zadel) komt. Vrouwen hebben gemiddeld kortere armen dan mannen waardoor zij meer voorover zitten. Hierdoor komt er nog meer gewicht op de handen. Ook hier is dus een goede framemaat uiterst belangrijk. Een verstelbare stuurpen kan ook goed helpen. Hiermee is het mogelijk het stuur dichter (en hoger) naar je toe te brengen.

Ons advies: besteed aandacht aan je zithouding en aan de afstelling van je fiets.

Warme zonnige landen

Wanneer je niet goed tegen warmte kunt, dan raden wij aan om je fietstijden te beperken tot de ochtend en de namiddag. Houd rond het middaguur een lange pauze. Gebruik altijd een waterproof zonnemelk, dat zweet er minder snel af. Draag verder een zonnebril die UV-A en UV-B tegenhoudt en uiterst belangrijk: drink voldoende!

Ons advies: ga verstandig met zon en hitte om, pas op voor uitdroging, duizeligheid of een zonnesteek.

Klimmen

Wij zijn in het vlakke Nederland niet gewend om op de fiets bergop te rijden. Het verschil merk je direct, zelfs voordat je ogen het zien: je moet meer kracht zetten op de pedalen, de hartslag gaat omhoog en de ademhaling verandert. Wat voor de één een berg is, is voor de ander een heuvel. Dat ligt aan je ervaring, je conditie en de reis die je gekozen hebt. Voor iedereen geldt: overschat jezelf niet en ga de klim met verstand te lijf. Wij hebben een aantal belangrijke zaken op een rijtje gezet.

Belangrijk punt is het inschatten met welk verzet je de beklimming aan kunt: het kiezen van de versnelling. Dit is erg persoonlijk; de een fietst graag met een hoge trapfrequentie, de ander zet liever meer kracht en fietst met een lage trapfrequentie. Een hoge trapfrequentie is minder belastend voor de spieren en doet een beroep op je conditie. Een zwaar(der) verzet belast je spieren meer en geeft het risico van verzuring. Kies een verzet waarin je je lekker voelt. Als je het gevoel hebt met je voeten "in de lucht te malen", dan rijd je te licht. Krijg je de trappers moeizaam rond, dan rijd je te zwaar. Over het algemeen kan een korte, niet te steile klim op kracht worden gedaan, terwijl het voor een lange(re) klim beter is om deze op een klein verzet te doen. Een trapfrequentie van rond de 90 omwentelingen per minuut wordt dan meestal als efficiënt en prettig ervaren. Probeer tijdens de beklimming langzaam en diep te ademen, hierdoor vergroot je de zuurstofopname. Soms helpt het om je ademhaling aan je trapfrequentie aan te passen. Zorg ervoor dat tijdens de klim je lichaam zo ontspannen mogelijk is, vooral je armen, schouders en nek, dit vraagt minder energie.

Wanneer je klimt, is je zitpositie anders dan wanneer je op vlak terrein rijdt. Wanneer je zadel te laag staat, kunnen blessures ontstaan, zoals kramp in de hamstrings. Tijdens het klimmen probeer je zo ontspannen mogelijk te zitten en leg je je handen losjes op het stuur.

Sommige wielrenners zie je op tv tijdens de beklimming altijd op de pedalen staan, anderen blijven in het zadel zitten. De keus daarvoor is zeer persoonlijk. Uit verschillende onderzoeken is echter gebleken dat zitten het meest efficiënt is. Staand kun je misschien wel een hoger vermogen leveren, maar dat kost wel meer energie. Hierdoor is het minder lang vol te houden en is het veel moeilijker om een relatief hoge trapfrequentie aan te houden. Wel is het verstandig om af en toe even te gaan staan. Hierdoor worden de beenspieren op een andere manier gebruikt en kan de rug gestrekt worden. Staand klimmen kan bijvoorbeeld op een kort en erg steil stuk prettig zijn. Het is beter om de fiets heen een weer te laten zwiepen dan om uw bovenlichaam heen en weer te bewegen, want dat kost meer energie.

Ons advies: denk aan je houding, je ademhaling en je versnelling; fiets nooit boven je macht.

Afdalen

Na een klim volgt altijd een afdaling. Net als klimmen, zijn wij ook afdalen niet gewend in Nederland. Veiligheid speelt een belangrijke rol. Ons eerste advies luidt: kom je uitgeput op de top aan, ga dan niet direct naar beneden, kom eerst op adem en op krachten. De belangrijkste elementen voor een afdaling zijn evenwichtsgevoel, optimale reflexen en, hoe vreemd het misschien ook mag klinken, een portie durf. Het is namelijk uiterst belangrijk dat je hele lichaam zo ontspannen mogelijk is, ga niet verkrampt op je fiets zitten. Schakel op een groot verzet, houd handen bij de remmen, breng je ellebogen dicht tegen je lichaam en houdt beide pedalen half hoog. Probeer tijdens de afdaling zo weinig mogelijk te remmen. Wanneer je toch moet remmen, doe dit dan nooit abrupt, nooit in een bocht, maar altijd ervoor. Doe dit nooit alleen met je voorremmen. Doe je dit wel, dan is de kans groot dat je over de kop gaat. Rem dus met beide remmen, maar vooral met de rem op het achterwiel. Blijf verder op je eigen weghelft, pas op voor grind en kijk goed voor je uit naar de weg en het wegdek.

Ons advies: ga nooit boven je kunnen naar beneden, ga uitgerust en ontspannen naar beneden.

Eten en drinken

Eigenlijk laat het advies met betrekking tot het eten en drinken zich in één zin samenvatten: eet en drink voordat je honger en dorst krijgt. Je loopt namelijk anders het risico overvallen te worden door de befaamde hongerklop. Wanneer je gezond en gevarieerd eet, krijgt je lichaam precies wat het nodig heeft. Toch is er een groot aanbod van speciale voeding in de vorm van energierepen en -dranken, dorstlessers en herstelproducten. Voor een gemiddelde fietstocht waarbij je onderweg wat eet en drinkt is deze voeding niet noodzakelijk. Over het algemeen heeft je lichaam dan genoeg aan haar eigen energievoorraden en een bidon water. Wanneer je echter meer dan twee uur intensief of prestatiegericht gaat fietsen, dan is extra sportvoeding en sportdrank nodig om te presteren. Deze zorgen dan voor de juiste aanvoer van vocht en koolhydraten.

Ons advies: eet en drink tijdig, voordat je honger of dorst krijgt.


Check je reisverzekering!

Logo Europeesche

De kosten van medische verzorging in het buitenland of een onverwachte vlucht naar huis kunnen enorm oplopen. Wie goed verzekerd op reis gaat voorkomt hoge kosten. Daarom stellen we een individuele reisverzekering verplicht. Meer informatie over het Sawadee Verzekeringspakket i.s.m. Europeesche Verzekeringen vind je .

SOS op reis

SOS op reis

Iedereen met een reisverzekering (deze stellen we verplicht) heeft recht op assistentie van een alarmcentrale. In geval van nood neem je zelf contact op met de desbetreffende alarmcentrale. De reisbegeleiding wil je hier natuurlijk altijd bij helpen. Als je beschikt over een smartphone, download dan de App "SOS op reis". Deze App biedt toegang tot alarmnummers in ruim 200 landen en gegevens van ambassades en consulaten. Via de App is het mogelijk direct contact te leggen met de alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij.

Veiligheid en reisadvies

De veiligheid van klanten en personeel staat bij Sawadee altijd op de eerste plaats. Via onze contacten met agenten en lokale autoriteiten volgen wij de veiligheidssituatie op al onze bestemmingen doorlopend. Voor actuele informatie over de veiligheidssituatie op jouw bestemming verwijzen wij je naar de website van de rijksoverheid: reisadviezen.

 Contact tijdens de reis

Noodgevallen en calamiteiten

Zorg ervoor dat thuisblijvers altijd op de hoogte zijn van zowel je reisschema als je vluchtgegevens. Actuele vluchttijden zijn te vinden op www.schiphol.nl, www.brusselsairport.be/nl of in de Schiphol Amsterdam Airport en Brussels Airport App (gratis te downloaden in de Appstore).

We sturen geen lijst van de hotels waar we tijdens de reis verblijven omdat deze nog wel eens wisselen en de kamers vaak onder een andere naam geboekt zijn. In geval van nood zijn we voor zowel reizigers als thuisblijvers 24 uur per dag bereikbaar. Bel daarom niet met het hotel maar met Sawadee. Tijdens kantooruren kun je ons bellen op +31204202220. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld met onze alarmdienst of kun je direct ons noodnummer bellen: +31206516035.

Tip: maak een digitaal dossier aan. Scan je paspoort, visa, e-tickets en andere belangrijke bescheiden en mail deze naar jezelf. Zo heb je, ingeval van diefstal of verlies tijdens de reis, altijd kopieën van je belangrijke papieren achter de hand.

 Duurzaam toerisme

Toerisme is de grootste industrie ter wereld, met een enorm potentieel aan economische groei en werkgelegenheid. Helaas veroorzaakt toerisme ook negatieve effecten op de natuur en lokale culturen. Wij proberen op zoek te gaan naar duurzame alternatieven om de negatieve effecten van toerisme te beperken en de positieve effecten te versterken. Sawadee Reizen hecht veel belang aan het verantwoord omgaan met cultuur, natuur en milieu. We houden ons zoveel mogelijk aan culturele codes en verwachten dat ook van onze reizigers. Het is -indien van toepassing- gemakkelijk om te vergeten dat we soms door zeer arme gebieden reizen.

Fietsvakantie Griekenland

Niet boekbaar

Naar boven
 

Sawadee Reisevent
Zondag 26 november DeFabrique, Utrecht

  • Lezingen door wereldreiziger Chris Zegers, Pool specialist Erik van Zwol en diverse reispresentaties. 
  • Lancering nieuwe brochure 2018/2019
  • Doe inspiratie op voor je volgende reis.
Kom je ook? Meld je gratis & vrijblijvend aan.