• Op reis met onze Belgische partner Joker
  • Reis met leeftijdsgenoten door Portugal
  • Zeer actieve reis: we gaan o.a. te voet, met de fiets en met de kajak
  • Bezoek aan schilderachtig Lissabon
  • Leer surfen!
  • Ontdek de steden, stranden en natuur van de Algarve

• Dag 1-3 | Lissabon

Lissabon verkennen kan perfect met de fiets, te voet of met de tram. We rijden en wandelen door de schilderachtige wijken Bairro Alto, Alfama en Graça en we gaan hier en daar ergens binnen een kijkje nemen in kerkjes, musea, castellos of monasterios. We maken ook tijd voor Belém en Sintra, twee spectaculaire bezienswaardigheden die zich op een steenworp van de hoofdstad bevinden. Af en toe een typisch Portugees roomtaartje (pastel de nata) hebben we ook wel verdiend, alvorens de nacht in te duiken.

• Dag 4-5 | Watersport in Peniche

Tijd voor actie. Op een klein uur rijden van Lissabon ligt Peniche. Een idyllisch schiereiland dat al decennia graag wordt bezocht door surfers. Dit is dan ook de plek waar we onze eerste poging tot surfen doen. We nemen de boot en maken we een wandeling op de rotsformaties tussen de meeuwen en de oude forten van het natuurgebied Berlengas. Ook duiken behoort tot de mogelijke activiteiten.

• Dag 6-9 | Het Portugese binnenland

Met onze huurauto’s rijden we het binnenland in. Voor we naar het groene en rustige Portugal trekken, stoppen we in een van de mooiste steden van Portugal: Évora. Het centrum van deze stad is UNESCO werelderfgoed en de belangrijkste bezienswaardigheden zijn het Romeinse aquaduct en tempel. Een prachtige roadtrip brengt ons via de forten van Moura en Monsaraz naar de Spaanse grens. Hier zorgt de stuwdam van de Guadiana voor de welkome afkoeling in de vorm van een nachtelijke kanotocht. Overnachten doen we in het sfeervolle Mértola.

• Dag 10-11 | Parque Natural Sudoeste Alentejano e Costa Vicentina

Voor actie moet we naar het nabijgelegen nationale park. Een wandeltocht leidt langs ruige zuidwestelijke kusten en verlaten stranden en met wat geluk zien we ooievaars, visarenden en otters aan het werk. We nemen wederom een dag de tijd om het surfen onder de knie te krijgen.

• Dag 12-14 | Lagos

Na een rit van twee uur komen we aan de zuidkust van Portugal aan. De stranden en rotsen van de Algarve mogen in deze reis natuurlijk niet ontbreken. We wandelen langs de Ponta da Piedade en luieren op een van de stranden onderweg. Op zee maken we een tocht met een 2-persoonskajak, terwijl plaatselijke gidsen ons alles vertellen over de geschiedenis van de kusten van de Algarve. Een mountainbiketocht brengt ons langs mooie dorpen en met kurkeiken en eucalyptusbomen begroeide heuvels.

• Dag 15 | Lissabon

We nemen de trein terug naar het noorden. Zo doorkruisen we nog eens het gebied dat we al met de auto hebben verkend. Vanuit Lissabon vliegen we terug naar Brussel.

Rondreis Portugal Go-26

Actieve jongerenreis door Portugal

15 dagen vanaf € 1.613

Stem & Win
Maak kans op een gratis reis

Laat ons weten welke bestemming jij het liefst zou willen ontdekken en maak kans op een reis naar het land van je keuze!