• Op reis met onze Belgische partner Joker
  • Reis met leeftijdsgenoten door Ecuador
  • Ideale afwisseling tussen de Amazonejungle, het Andesgebergte, koloniale stadjes en de kust
  • Prachtige, lekker pittige wandeltochten naar vulkanen en kratermeren
  • 2-daagse jungletocht
  • Slenter over kleurrijke indianenmarkten
  • Ontdek te voet, te paard of per fiets het majestueuze Andesgebergte
  • Bezoek mooie natuurgebieden, kleine bergdorpen en koloniale steden
  • Jungletrek en overnachting bij mensen thuis

• Dag 1-5 | Cuenca & Parque Nacional Cajas

Na aankomst in Guayaquil reizen we snel verder zuidwaarts naar Cuenca, een mooie koloniale stad langs de rivier de Tomebamba. We verkennen de stad en stoppen even bij een echte panamahoedenfabriek. Vanuit Cuenca verkennen we Cajas, een natuurreservaat op een hoogte tussen de 3000 en 4000 meter, met ruim 250 meren en een unieke ‘paramó’-vegetatie. We spotten er lama’s, vogels en andere dieren en maken een stevige wandeling langs gletsjermeren met een hoog ‘Lord of The Rings’-gehalte.

• Dag 6-8 | Indianenmarkten

Markten zijn van levensbelang voor de inheemse bevolking, de ‘indígenas’, die vanuit de kleinste bergdorpen hun koopwaar komen aanprijzen. De dierenmarkt in Saquisilí, maar ook die in Pujilí, Guamote (waar we ook het Ecuadoriaans-Belgisch educatief project Inti Sisa bezoeken) of Cañar, zijn ware attracties. We geven onze ogen de kost en de culinaire waaghalzen onder ons kunnen de lokale specialiteit ‘cuy’ (cavia) proberen. Op deze markten kun je los gaan als het om souvenirs gaat: prachtige truien, tapijten, houtsnijwerk, muziekinstrumenten en sieraden; het is er allemaal. We passen ons reisschema dan ook aan deze markten aan. Vanaf Ingapirca, de grootste Incaruïne van Ecuador, hebben we een prachtig zicht op de Andes.

• Dag 9-13 | Chimborazo of Cotopaxi

Met een truck rijden we tot op 4500 m hoogte en dan is het aan ons om verder de Chimborazo of de Cotopaxi op te wandelen en de magische 5000 meter te bereiken. De pittige wandeltochten op grote hoogte zijn behoorlijk inspannend. Diep verscholen tussen de traditionele bergdorpjes ontdekken we het turkooisblauwe kratermeer van Quilotoa. Na een stevige tocht maken we kennis met de dorpsbewoners, die ons hun sprookjesachtige schilderijen tonen. Het toeristische plaatsje Baños biedt een keur aan mogelijkheden: een bad in de natuurlijke warmwaterbronnen of een paarden- of canopytocht langs de Río Pastaza.

• Dag 14-16 | Amazonejungle

Met de bus dalen we af van het Andesgebergte naar het Amazonewoud. We varen met een kano de rivier op, de start van een 2-daags avontuur. Onze wandelingen door het regenwoud gaan over modderige paden. Onze gids vertelt ons van alles over de geneeskundige krachten van veel planten. Dieren zijn moeilijk te bespeuren, maar de tochten door het dichte struikgewas zijn overweldigend. Ook kunnen we een gemeenschap met Quechua-indianen tegenkomen die ons meer leren over hun cultuur, woningen en ambachten. We slapen in cabaña's.

• Dag 17-20 | Stille Oceaankust

We trekken naar de stranden van de Stille Oceaan, in de buurt van het kuststadje Tonsupa. In deze regio wonen veel Afro-Ecuadorianen en het is dé vakantiebestemming voor de inwoners zelf. We genieten van de ontspannen sfeer met een avondmaal bij kampvuur, een cocktail in de hand en we mengen ons onder de plaatselijke bevolking. Veel kans ook dat we vanaf het strand walvissen spotten.

• Dag 21-23 | Quito

We eindigen de reis in stijl in Quito. We slenteren door het oude, koloniale stadsgedeelte met smalle klinkerstraatjes, witte huizen, fraaie kerken en gezellige plazas. In Quito slaan we de nodige souvenirs in om ten slotte tevreden terug naar huis te keren.

Rondreis Ecuador Go-26

Actieve jongerenreis door kleurrijk Ecuador

23 dagen vanaf € 3.864

Stem & Win
Maak kans op een gratis reis

Laat ons weten welke bestemming jij het liefst zou willen ontdekken en maak kans op een reis naar het land van je keuze!