• Op reis met onze Belgische partner Joker
  • Reis met leeftijdsgenoten door Mexico
  • Perfecte combinatie van actie, cultuur, natuur en strand
  • Dwalen over lokale marktjes op zoek naar een hangmat of sombrero
  • Spot flamingo's en krokodillen in Rio Lagartos
  • Tweedaagse jungletrek
  • Indrukwekkende Mayatempels
  • Proef de beste tortilla’s, quesadilla’s en nacho's
  • Slapen in een hangmat op het strand

• Jongerenreis Mexico

• Dag 1-4 | Valladolid & Rio Lagartos

Na aankomst in Cancún nemen we de bus naar Valladolid. Vanuit dit pittoreske dorp trekken we er met de fiets op uit. We kiezen een van de cenotes in de buurt en genieten daar van een verfrissende duik. Een eerste kennismaking met de indrukwekkende Mayatempels kan in Chichén Itzá. Deze site staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO en we vinden er het grootste antieke balspelplein van Mexico. In Río Lagartos National Park neemt een natuurgids ons mee door de mangrove en we gaan op zoek naar flamingo‘s, pelikanen, lepelaars, visarenden en krokodillen. We gaan op tortilla-workshop bij een Mexicaanse familie thuis en proeven de lokale tequila in een distilleerderij.

• Dag 5-7 | Mérida en omgeving

De koloniale stad Mérida staat bekend om de productie van de vele, kleurrijke hangmatten en sombrero’s en wie weet doe je er de koop van je leven. Je zult versteld staan van de wondere wereld van Uxmal’s magische Mayatempels en we klauteren ons een weg door de grotten van Calquetoc.

• Dag 8-12 | Chiapasgebergte

De nachtbus brengt ons naar het tropische Palenque. Deze Mayamijlpaal uit de klassieke periode ligt middenin de jungle, aan de voet van het Chiapasgebergte. We nemen een frisse duik in de adembenemende watervallen. Daarna reizen we verder naar San Cristóbal de las Casas, een koloniaal stadje hoog in de bergen, waar je naar hartenlust uren kunt dwalen over de indianenmarktjes. Misschien leren we er wel Mexicaans koken en zetten we onze eerste salsastapjes! In de omgeving wandelen we langs de traditionele indianendorpen en doorkruisen we met een motorboot de Canyon de Sumidero, maar ook het nachtleven induiken mag niet ontbreken.

• Dag 13-17 | De Guatemalteekse grens

Met een minibus rijden we richting de Guatemalteekse grens. Onderweg bewonderen we de waterval El Chiflon. Als het weer het toelaat, kunnen durfals zich wagen aan een zipline over de waterval (optioneel; richtprijs is 8 USD) over deze waterval. We rijden te paard (facultatief, richtprijs: 8 USD) door naaldbossen en langs de azuurblauwe meren van Lagos de Montebello. Het Lacondónregenwoud nodigt uit tot een jungletrekking. Een bootje voert ons langs de grensrivier naar de verscholen Mayatempel van Yaxchilán, een site waar de brulaap koning is. Hier, in dit immense natuurgebied zijn we ver weg van alle beschaving.

• Dag 18-22 | De Caraïbische kust

We sluiten de reis af aan de kust, waar we genieten van echte vakantiesfeer. We luieren op het fijne, witte zand aan het turkooizen water van de Caraïben en wie weet slapen we wel in hangmatten. Wie nog niet genoeg heeft van de vele sites kan Tulum bezoeken, een Mayasite aan zee. Met de fiets naar een cenote of een trip naar natuurreservaat Sian Ka'an behoort ook tot de mogelijkheden. We maken de oversteek naar een van de eilanden voor de kust, waar we genieten van de laatste dagen. De schitterende onderwaterwereld ontdek je het beste tijdens een snorkeltrip. Met een cocktail, quesadilla of nacho in de hand blikken we bij zonsondergang terug op een geslaagde reis!

• Dag 22-23 | Cancún

Vanuit Cancún vliegen we terug naar huis.

Rondreis Mexico Go-26

Boekbaar vanaf 27-12-2018.
Ik blijf graag op de hoogte.

Mexico Go-26
Bedankt, we houden je op de hoogte

Liever telefonisch contact met één van onze reisadviseurs? Neem contact met mij op.

Sawadee Reisevent 25 november
DeFabrique, Utrecht

• Lezingen door documentairemaker: Ruben Terlou
  • Vlogworkshop door vlogger Teun Peters
  • Workshop Smartphone fotografie
  • Lancering nieuwe brochure 2019/2020
  • Doe inspiratie op voor je volgende reis.
Kom je ook? Meld je gratis & vrijblijvend aan.