• Op reis met onze Belgische partner Joker
  • Reis met leeftijdsgenoten door Marokko
  • Per dromedaris en jeep door de magische woestijn
  • Stevige meerdaagse wandeltocht in de Hoge Atlas
  • Overnachten bij de berbers na overvloedig veel tajine en muntthee
  • Zandduinen beklimmen bij de ondergaande zon
  • Neem een duik bij de idyllische watervallen van Ouzoud
  • Op surfstage wil aan de Atlantische kust
  • Dagwandelingen door kloven en canyons in de Dadèsvallei

• Dag 1 | Vlucht Brussel - Marrakech

We duiken meteen in een van de levendigste steden van Marokko: Marrakech. De animistische Berbercultuur en de Arabische islam smelten hier samen in een mengelmoes van bonte soeks, drukke pleinen en levendige markten met betoverende slangenbezweerders en volhardende verkopers.

• Dag 2-5 | Trekking in de Hoge Atlas

We rijden dwars door de Hoge Atlas naar het startpunt van onze meerdaagse trekking. Muilezels en hun drijvers wachten ons op. Het pad dat we volgen tijdens de trekking slingert van dorp naar dorp, steeds dieper het overweldigende gebergte in. De combinatie van stevige beklimmingen, overnachten bij de Berberbevolking in een tentenkamp en het delen van het leven in de dorpen bij kampvuur en muziek zorgt allemaal voor een onvergetelijke belevenis.

• Dag 6 | Watervallen van Ouzoud

We stoppen bij 110 meter hoge watervallen van Ouzoud en wandelen in de omliggende natuur.

• Dag 7-9 | Woestijntocht

We volgen spannende pistes hoog in de bergen tot aan de legendarische, lemen Berberstad Aït Benhaddou. Via smalle straatjes en poortjes dwalen we door de kasba’s. Eenmaal boven genieten we van een prachtig uitzicht over het Atlasgebergte. Hier start ook onze tweedaagse dromedaris- en jeeptrekking. We rijden door een steenwoestijn, maar er zijn ook stukken met zandduinen. Plezier verzekerd! Hoewel we intussen wel gewend zijn geraakt aan het slapen onder de sterrenhemel, blijft het keer op keer een indrukwekkende ervaring.

• Dag 10-11 | Ouarzazate

In Ouarzazate, de tweede grootste stad van het zuiden, spoelen we het stof van ons lijf en kunnen we bijkomen van alle inspanningen. Misschien loop je wel een bekende filmster tegen het lijf, want Ouarzazate wordt ook wel het Hollywood van Marokko genoemd!

• Dag 12-13 | Dadès-kloof

Tussen de plooien van het ruwe landschap rijzen de kasba‘s als paddenstoelen uit de grond. In de groene Dadès-vallei maken we enkele dagwandelingen. De steile rotswanden langs de Dadès-rivier zijn werkelijk adembenemend. Een uitnodiging voor een glaasje heerlijke muntthee slaan we beslist niet af! We overnachten bij locals en we zien hoe de nomaden hier leven.

• Dag 14-15 | Marrakech

Tijd alweer voor de laatste souvenirs. We kunnen nog hamam bezoeken en tijdens een bezoek aan een leerlooierij snuiven we - letterlijk - voor de laatste keer de sfeer op van deze bedrijvige stad.

• Dag 16-17 | Essaouira

Na alle inspanning is het tijd voor ontspanneing, en het gezellige Essaouira is de perfecte plek daarvoor. Zwemmen, surfen of gewoon genieten van het stadje, het strand en de zonsondergang, een perfecte afsluiter!

Rondreis Marokko Go-26

Actieve jongerenreis door indrukwekkend Marokko

17 dagen vanaf € 1.329

Stem & Win
Maak kans op een gratis reis

Laat ons weten welke bestemming jij het liefst zou willen ontdekken en maak kans op een reis naar het land van je keuze!