< Terug naar resultaten
Bijkomende kosten op onderstaande prijzen: calamiteitenfonds, SGR en boekingskosten €26,25 per persoon o.b.v. 2 personen
Bijkomende kosten op bovenstaande prijzen: calamiteitenfonds, SGR en boekingskosten €26,25 per persoon o.b.v. 2 personen

Deelnemers & Doorgang

Voor deze reis is het maximum in principe 32 deelnemers. Wij garanderen een reis op basis van het minimum aantal definitieve deelnemers. Voor deze bestemming is dat minimum meestal 0 deelnemers. Een reis kan al met minder deelnemers gegarandeerd zijn. De minimumleeftijd voor deze reis is jaar.

  Inbegrepen in de reissom

Wat is inbegrepen in de reissom?

  • Internationale vluchten
  • Luchthavenbelasting Schiphol (of Brussels Airport)
  • Overige luchthavenbelastingen (uitgezonderd eventueel ter plekke te betalen vertrekbelastingen; zie kopje: zakgeld)
  • De mogelijkheid om gebruik te maken van een voordelig Park Sleep Fly arrangement bij Hotel ibis Schiphol Amsterdam Airport (op basis van beschikbaarheid)
  • Brandstoftoeslag (zoals die geldt op het moment van boeking)
  • Vervoer ter plaatse volgens programma
  • Overnachtingen volgens programma
  • Havengelden Spitsbergen
  • Alle maaltijden en snacks aan boord
  • Alle genoemde excursies (tenzij anders vermeld in de reisroute)
  • Gebruik van materialen, zoals boeken aan boord
  • Lezingen en presentaties aan boord
  • <p><strong>LET OP:</strong> Er gelden aparte annuleringsvoorwaarden voor deze bestemming. Kijk onder het kopje 'reisverzekering' voor details.</p><p>

 Bijkomende kosten

Bijkomende kosten vooraf

Boekingskosten 
  • 1 persoon: € 25,-
  • 2 personen: € 40,-
  • 3 of meer deelnemers: € 50,-
Bijdrage SGR (per persoon): €5,-

Bijdrage Calamiteitenfonds (per factuur): € 2,50
Reis- en/of annuleringsverzekering (indien van toepassing)


Zakgeld

Het richtbedrag aan zakgeld op deze reis is € 100 per persoon per week.

Dit bedrag is een gemiddelde van wat reizigers de laatste jaren tijdens deze reis hebben uitgegeven aan maaltijden en drankjes, bijkomende excursies, entreegelden, eventuele plaatselijke luchthavenbelastingen en fooien. Natuurlijk is je eigen uitgavenpatroon hierbij ook bepalend. Souvenirs zijn daarom niet inbegrepen. Tijdens de reis zijn verschillende (optionele) excursies mogelijk, die je ter plaatse (met behulp van de reisbegeleider) kunt boeken. Indien een excursie beter vooraf kan worden geboekt, dan staat deze vermeld in de reisbeschrijving en op het boekingsformulier.

Enkele voorbeelden van uitgaven tijdens deze reis:

Vervoer Oslo/Tromso airport - hotel (indien van toepassing), prijs per enkele reis € 9,-
fris € 1,80
biertje € 2,20
glas wijn € 3,20
fooi (ca €1,- per crew-lid per dag) €75 tot €100
thee / koffie / drinkbaar water uit de kraan is gratis

Voor de persoonlijke uitgaven per week is geen richtlijn te geven, aangezien alle maaltijden inbegrepen zijn (behalve in Longyearbyen en Tromso/Oslo) en er verder alleen kosten gemaakt worden voor drank en souvenirs.
Daarom volgt hier alleen een richtlijn voorvanafprijzen aan boord.

Dit zijn de richtbedragen zoals bekend in januari 2024. Uiteraard kunnen deze in de loop van het jaar wijzigen. Daarnaast kan de koers van de dollar en lokale valuta gewijzigd zijn waardoor de prijzen van excursies en activiteiten mogelijk anders uitvallen.

Fooien

Het genoemde bedrag aan fooien is een richtlijn. Op reis is het gebruikelijk om bijv. chauffeurs, koks en gidsen een fooi te geven. Fooien zijn vaak een onmisbare aanvulling op het inkomen, waarvan meestal een hele familie afhankelijk is. In veel gevallen kun je zelf een fooi geven. Gemeenschappelijke uitgaven (groepsfooien, entreegelden etc.) worden meestal uit de gezamenlijke pot betaald, waarvoor aan alle deelnemers een bijdrage wordt gevraagd. Wanneer je tevreden bent over je reisbegeleider, is het leuk om deze waardering ook met een fooi uit te drukken. Een richtlijn ligt rond de €2 per persoon per (reis)dag.

Boekingsvoorwaarden

Zie hier de boekingsvoorwaarden en ons prijsbeleid.

Naar boven